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Canadian Horticultural Therapy Association
Code of Ethics

En français! In response to requests for documents to be in French as well as English, the CHTA is pleased to announce that its Code of Ethics document is now available in French.

This is an important step forward for the CHTA. As a national association we endeavour to support both official languages and hope that this translated document proves helpful.

Judy-May Roberts, Chair

Code of Ethics

Responsibility

A member’s prime responsibility is to the client served:

  1. to provide a safe and appropriate environment
  2. to provide an appropriate intervention dependent upon assessment
  3. to provide an intervention which is monitored and measured.

Professional Competence

A member shall demonstrate the highest possible level of professional skill gained through education and experience in horticultural therapy by demonstrating integrity, reliability, sound clinical judgment and professional decorum.

A member shall be professionally responsible for services rendered by the member or by other personnel including students who are under his or her direct supervision.

A member shall be aware that client welfare depends on the capacity of all professional personnel to integrate their efforts.

The member shall demonstrate the spirit of cooperation with other professionals in planning and providing for client welfare.

The member shall only work within his or her area of professional competency. Members shall make other professionals and personnel aware of the role of horticultural therapy.

The horticultural therapist shall be responsible to the profession and to the employer.

Documentation

Policy, procedure, goals, objectives, assessments, interventions and outcomes shall be documented in accordance with employer policies. Client information shall be confidential and shall not be used for unethical purposes or personal advantage.

Misrepresentation

The member shall provide no misrepresentation regarding information relating to the practice of horticultural therapy.

Endorsements

The member shall refrain from endorsing any product or service related to the practice of horticultural therapy without having made an objective assessment of those goods or services.

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Code de déontologie

Responsabilités

La responsabilité centrale d'un membre est au client servi. Il faut:

  1. leur fournir un environnement approprié et sécuritaire
  2. leur fournir une intervention appropriée, dépendant sur l'évaluation
  3. leur fournir une intervention surveillée et mesurée

Compétences professionnelles

Un membre démontrera le plus haut niveau de compétences acquises par une éducation et de l'expérience avec l'hortithérapie par se comporter avec de l'intégrité, de la fiabilité, un jugement clinique et sensé, et un décorum professionnel.

Un membre se tiendra professionnellement responsable des services rendus par lui-même ou par un autre (ex. étudiant) sous sa supervision directe.

Un membre sera conscient du fait que le bien-être du client dépende de la capacité de tous professionnels d'intégrer leurs efforts.

Le membre démontrera l'esprit de coopération avec les autres professionnels dans la planification et la fourniture du bien-être du client.

Un membre ne travaillera que dans son domaine professionnel. Les membres devront informer les autres professionnels et personnels de son rôle dans l'hortithérapie.

Le professionnel de l'hortithérapie sera responsable à la profession, et à l'employeur.

Documentation

La politique, la procédure, les buts, les objectives, les évaluations, les interventions et les résultats seront documentés en accord avec la politique de l'employeur. L'information du client sera confidentielle et ne sera pas utilisé pour les raisons contraires à l'éthique, ni pour l'avantage personnel.

Déformation

Le membre ne fournira aucune déformation concernant la pratique de l'hortithérapie.

Le soutien des produits

Le membre ne promouvra aucun produit ou service relié à la pratique de l'hortithérapie, sans avoir faite une évaluation objective du produit ou service en question.

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